יום חמישי, 26 במאי 2011

אלון ליאל רוצה "מבוגר אחראי" שיסדר פה את העניינים. ככה זה כשהחינוך מחדש נכשל.



"המכתב הפתוח" של בורג, ליאל וחבריהם הגיע מבחינתי בתזמון מושלם. עוד אנחנו ב'אידיוטים שימושיים' מעלים פוסטים על כל מיני התבטאויות בבלוגים נידחים, הנה באים חבורת 'מיין-סטרימים' ומוכיחים שהשיח בבלוגים אלו ממש לא זניח.
דיווחנו פה על כך שהשמאל בישראל רואה את עצמו כנוסע בטיטאניק, שמזהה לפני כולם את ההתנגשות הקרבה בקרחון, אך נאלץ להלחם בשאר נוסעי הספינה. כן דיווחנו על רעיונות של חינוך מחדש וחוסר סובלנות לרצון העם. ועדיין, עד הבוקר עמדה באוויר תחושה שזו קנטרנות מצידנו לנבור בנבכי הבלוגיה הרדיקאלית בשביל כמה לייקים.


והנה באה המשלחת הנכבדת ומוציאה אל הפועל ביוזמה מתוקשרת היטב את אותם עקרונות בדיוק.


מפלגת 'מבוגר אחראי'?
המכתב כולל דרישה ממדינות אירופה להכיר במדינה הפלסטינית ולהפעיל את כוחן בכדי לסייע להקמתה המוצלחת. בראיון עמו, מסביר ד"ר אלון ליאל את המניעים שמאחורי היוזמה:


"בעקבות הנאום בקונגרס, נתניהו עלה ב-13 אחוז בסקרים, עוד 13 אחוזים שתומכים בלא לעשות כלום. המתנחלים מפחידים את ראש הממשלה, וחמאס מפחיד את ממשלת פלסטין, לכן יש שתי מדינות שצריך מבוגר אחראי שייחלץ אותן, וזה לא יילך בלי התערבות חיצונית"


ההיגיון שמנחה את החשיבה הזאת הוא ההיגיון המוכר - רוב העם משני הצדדים רוצה בשלום ובשגשוג כלכלי. מי שמונע את זה הם 'קיצונים משני הצדדים' (=חמאס/מתנחלים).


אולם, בהתאם לרציונאל-הסוציאליסטי, קביעה זו נכונה גם כאשר מרבית העם (משני הצדדים) מכריז כי הוא לא מעוניין באותו שלום. למשל על ידי כך שאחוזי התמיכה עולים ב13%, או שחמאס מנצחים בבחירות ובסקרים. כאשר זה קורה, מכריז הסוציאל-דוגמט כי מישהו למעשה 'גנב' את העם או הצליח להשפיע עליו באיזשהו אופן. סוג של  'ניצול' תודעתי: "המתנחלים מפחידים את ראש הממשלה, החמאס מפחיד את הרשות".




מכיוון שכך, יש צורך להפעיל כוחות חזקים בכדי 'לשחרר' את העם מאותם גורמים ששולטים ברצונו, ולאפשר לאותו העם חופש מחשבה אמיתי, שפירושו כמובן להסכים עם עקרונות יוזמת ז'נבה. שהרי מי יודע הכי טוב מה רצון העם אם לא חתני פרס ישראל וכמה פוסט-פוליטיקאים?


הדיפלומטיה הנכלולית הזו, אינה אלא המשכה של המלחמה הפנימית, רק בכלים אחרים.