יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

חולים פלסטיניים מתים בגלל פרנציפ. שובם של קרבנות השלום?

משרד הבריאות הפלסטיני, זה שמתפקידיו לדאוג לרווחתם ובריאותם של אזרחיו, החליט לאחרונה למנוע מהאחרונים את האפשרות להתאשפז בבתי חולים ישראליים. כפי שדיווח 'המרכז הפלסטיני לזכויות אדם'
"משרד הבריאות ברמאללה הוציא הנחיה להפחית את מספר החולים המועברים לטיפול בישראל החל מה2 לנובמבר 2011... ההחלטה נומקה בכך שעלויות הטיפול בישראל הן גבוהות. ההחלטה הובילה להפסקת העברות של עשרות חולים הסובלים ממחלות חמורות, 90% מהם מסרטן, אשר להם אין טיפול ברצועת עזה... וטיפולים מסוג זה אינם זמינים גם במזרח ירושלים ובגדה המערבית.שני ילדים מתו מאחר שהם היו זקוקים נואשות לטיפול רפואי מתקדם, אך משרד הבריאות העביר אותם לבתי חולים שאינם מסוגלים להתמודד עם צרכים אלו."

המרכז יודע גם לספר על שני ילדים צעירים שכבר הספיקו לעשות ויתורים כואבים על נשמתם בכדי לקדם את הפרנציפ של הנהגת רמאללה:
"ב4.11.2011, מוחמד עזאם סאוויל (יליד 2002) מת ממחלתו. כאשר שלשה ימים קודם לכן מצבו הדרדר והוא פונה לבית החולים אל-נאצר בעיר עזה... משם הוא הועבר למחרת לבית החולים אל-מקסאד בירושלים, אך בית החולים סירב לקבלו מכיוון שאין לו את האמצעים הנדרשים לטיפול. משרד הבריאות, שידע על כך, סירב להעבירו לבית חולים מתאים, שבמקרה הזה נמצא בישראל."
"פחות מחודש לאחר מכן, אחותו נפטרה בנסיבות דומות. משרד הבריאות לא הפיק את הלקחים מהאירוע בו מת אחיה. ב1.12.2011, חיבה עזאם סאוויל, ילידת 2003 נפטרה. ארבעה ימים קודם לכן מצבה הדרדר והיא התאשפזה בבית החולים אל-נאסר... לאחר שהחמיר מצבה בית החולים הודיע כי הוא אינו מסוגל לטפל בה... משרד הבריאות עודכן בכך ונתבקש להעביר אותה לבית החולים איכילוב בישראל, אך המשרד סירב לאשר זאת."


ישראל כנראה לא מונעת מהחולים הללו לגשת להתאשפז במיטב בתי החולים שלה. כולל חולים מעזה, הנחשבת מדינת אויב. מי שכן מונע זאת אלו אותם אדונים יפי השפמפם והתואר (ד"ר בדרך כלל) שמונו מטעם עצמם לייצג את העם הפלסטיני בפני העולם ולהציף את סבלותיו בתודעה הציבורית.

בכדי שיוכלו לעשות זאת כראוי, החליטו אותם גורמים שלא להסתפק בהעלאת מצוקות עמם לסדר היום הציבורי (דבר שנעשה לרוב באמצעות הטרור), אלא שעליהם לדאוג גם לחצי הראשון של הביטוי 'סבלות עמם'.

רק כך אפשר להבין מדוע הם מכריזים על סירוב לקלוט את הפליטים בגבולות פלסטין 'הקטנה', ומדוע הם נלחמים בשיתופי הפעולה הכלכליים של אזרחיהם עם ישראל.


אפשר להמשיך להאשים את הכיבוש וההתנחלויות כמה שרוצים, אבל לפעמים זה פשוט נשמע מגוחך.