יום שישי, 24 ביוני 2011

יוזמה מדינית חדשנית! 67', ירושלים, פליטים. 'ישראל יוזמת' את הפארסה

בפגישה שנערכה במאי האחרון בשדה ורבורג השיקו בכירי המשק הישראלי יוזמה מדינית חדשנית, תחת הכותר 'ישראל יוזמת' במטרה לשבור את הקיפאון שעשוי להוביל ל'דרום-אפריקיזציה' של ישראל ולפגיעה קשה בכלכלה הישראלית. 
עם הבסיס העובדתי שהם מציגים קצת קשה להתווכח, בהחלט ייתכן שתנועות הBDS מצליחות להביא תוצאות. אם כי הסבב הקודם של הקפאון לא ממש השפיע על התוצאות בבורסה.
מה שמעניין אותנו זו מהותה של אותה יוזמה, וכמובן הסופרלטיב שמלווה אותה. 
למרבה הפלא, בניגוד למקוריות העסקית שמאפיינת את אותם בכירים, 'היוזמה הישראלית' שלהם דווקא מבוססת על רעיון של מישהו אחר: 


"מי שדיברו היו בעיקר פרי ועופר, הם הציגו את היוזמה שהיא בפועל מסמך של כמה עמודים שמבוסס על היוזמה הערבית סעודית לשלום. ההצגה של היוזמה מאד קונקרטית ולא משהו אמורפי. דיברו על הנושא של הצורך לבצע חילופי שטחים לפי גבולות 67 ודנו בשאלה מה עושים ביחס למקומות הקדושים בירושלים שחלק מהם צריכים להישאר בריבונות ישראלית וחלק אחר תחת שליטת האו"ם. הרעיון הוא להפוך את היוזמה הזו לתנועה חברתית ולא משהו שמוגבל לאנשי עסקים בלבד, משהו דומה ליוזמת ז'נבה".


ובכן, הסיסמוגראפים הבכירים של המשק כנראה מרגישים להיכן נושבת הרוח:
א. גבולות 67'.
ב. חלוקת ירושלים.
ג. בינאום הסכסוך.
ד. פתרון בעיית הפליטים.


רגע, את הפליטים הם לא הזכירו? משונה. לאור העובדה שהוא אכן נכלל ביוזמה הסעודית, מסתבר שההשמטה הזאת היא הדבר המקורי היחיד ביוזמה הישראלית.


מנהיג ערבי פגש עם סוכניו בישראל. היסטוריה?
מקבץ עקרונות זה עשוי להיות מתורגם על ידי מי מהקוראים להיגד 'סופה של הישות הציונית כפי שאנחנו מכירים אותה', או בנוסח המיושן והטוב של תורת השלבים: 'ברגע שתוקם, הרשות הלאומית הפלסטינית תפעל לאיחוד המדינות הלוחמות, במטרה להשלמת שחרור כל השטחים הפלסטינים'.


אז מה קורה פה?
נבחרת הון-שלטון הישראלית משוכנעת בכך שהסכסוך הוא טריטוריאלי בעיקרו, וכי על רקע זה מתנהלת מלחמת התעמולה וההחרמה הנוכחית. לדעתם, אם רק נגיע להסדר טריטוריאלי הוגן, ישראל תפסיק להיות מצורעת והעסקים (ואתם הווילות בורבורג) יחזרו לשגרה.


הנחה זו מבוססת על ראיית העולם ה'ראציונאל-סוציאליסטית' המוכרת כבר לקוראי בלוג זה, המתעקשת להתעלם מהיבטים תרבותיים-דתיים של ההיסטוריה האנושית, ולהסביר את הכל כמאבקים על משאבים ואמצעי ייצור. הדיבור הבלתי פוסק של הצד השני על זכויות היסטוריות, תרבות עתיקה ואתיקה דתית (ג'יהאד. כפיים להלבנה המושגית!) מוסבר כידוע כדבר שמיועד לצרכים פנימיים בלבד, ואינו משקף את כוונתו האמתית של הדובר.


אלא שבניגוד ליהירות הישראלית הטיפוסית, מסתבר שבצד השני יושבים כמה אנשים חכמים (לחלקם תואר ד"ר) שמבינים דבר או שניים במניפולציות פוליטיות של דעת הקהל, ולמרבה הפלא עושים בזה שימוש.
מי שיעקוב אחרי ביוגרפיה של חלק מהם יגלה שאת שנות עיצובם עשו הללו תחת השפעה סובייטית, תוך הפנמה של טקטיקות לניניסטיות מובהקות. ביניהן זו של 'האידיוטים השימושיים' (ערך נפרד יעלה בקרוב). 


המדינאים המתוחכמים של אש"ף פיתחו תורות אלו לגבהים חדשים, תוך רתימתם של טובי המוחות של העם היהודי לעגלתה הדוהרת של תכנית השלבים.