יום שישי, 22 באפריל 2011

ביקור אנשי שמאל בעוורתא אצל קרובי רוצחי משפחת פוגל מאיתמר

ב 16.4.11 ביקרו פעילי זכויות אדם בכפר עוורתא במטרה להזדהות עם תושבי הכפר הסובלים מ 'ענישה קולקטיבית' מאז הטבח שביצעו שניים מתושבי הכפר במשפחת פוגל באיתמר.
לביקור קדמה הזמנה זו: 
הנכם מוזמנים לבקור הזדהות בכפר עוורתא, נפת שכם בשבת 16.4.11
הכפר עוורתא גובל בהתנחלות איתמר. לפני חודש נרצחה משפחה מההתנחלות; כוחות הביטחון ממקדים את עיקר החיפושים אחר חשודים בכפר עוורתא. החיפושים נעשים בדרך ברוטלית שהופכת את חיי התושבים לגיהינום. הפריצות לבתים נעשות בליווי רימוני הלם ואבנים, החיפושים נעשים תוך נקיטת אלימות השפלה, וגרימת נזקים כבדים לרכוש. בימים בהם נערכים חיפושים אחר חשודים מוטל על הכפר עוצר מלא; בתי ספר, מוסדות ציבור ועסקים נסגרים. עשרות מבני ובנות הכפר נעצרו, חלקם שוחררו.
על כל הפעילות בכפר הוטל איסור פרסום בתקשורת הכתובה והאלקטרוני מה שהקל על כוחות הביטחון לפעול בדרך אלימה ופוגענית מבלי שיעמדו לביקורת ציבורית על מעשיהם.
להרשמה: יעקב מנור
קואליציית נשים לשלום *לוחמים לשלום *גוש שלום *אדם ללא גבולות



במהלך הביקור צולמו הפעילים בחברתם של משפחות הרוצחים. בין השאר נתפסה רעיה ירון, דוברת ארגון 'מחסום ווטש' מחבקת את אימו של אחד הרוצחים:


את סצנת האידוטיזם הקלאסית הזו מתארת ירון כך:
בעלת הבית, צעירה בת 37 בדיכאון עמוק. אמש לקחו את בעלה, שני ילדיה ובתה בת ה-14. יותר מכל היא דואגת לבתה, בגלל הגברים הנמצאים במעצר, לכך כמובן היא אינה רגילה.
ביקור ההכנה: יעקב מנור ותיאוריית הקשר
ביקור זה נערך בעקבות ביקור קודם, אותו ערך יעקב מנור, בתאריך 10.4.11 כפי שמדווח באתר 'הגדה השמאלית'. את הזעזוע הגדול שחש כשביקר בביתו של מוחמד עוואד, המואשם ברצח מתאר מנור כך:
את הזוועה שראינו בבית משפחתו של מוחמד עוואד לא ניתן לתאר אלא כפוגרום לשמו; נקמה פרימיטיבית וברוטלית שתכליתה הטלת מורא ופחד בלב התושבים.
ואולם, לדידו של מנור, פעולות הצבא לא נועדו רק להטלת מורא בלבד. מדובר ככל הנראה בתכנית מורכבת יותר:
לשאלה מדוע, לדעתם, עיקר החיפושים מתמקדים בכפרם, השיב ראש המועצה שהצבא מכשיר את הקרקע להפקעות של למעלה מאלף דונם של כרמי הזיתים הסמוכים להתנחלות.